duminică, noiembrie 30, 2008

1 Decembrie

De cateva zile tot aud urmatoarea intrebare: “Ce inseamna 1 Decembrie pentru tine?”. In mod sigur, toata lumea stie ca 1 Decembrie este Ziua Nationala a Romaniei. De ce? Pentru ca la 1 Decembrie 1918 s-a produs Unirea Transilvaniei cu Romania, implinindu-se astfel vechiul vis al unirii tuturor romanilor intr-un singur stat.

Dar nu pentru toata lumea aceasta zi are aceeasi semnificatie. Pentru unii, e doar o zi in care nu se duc la scoala sau la servici, o zi numai buna pentru o iesire cu prietenii, o zi in care se duc la cumparaturi sau, pur si simplu, se relaxeaza. Poate doar batranii care cunosc istoria acestei zile isi mai amintesc ca defapt nu este doar o zi libera, ci ziua noastra, a romanilor de pretutindeni.

Ei bine, eu am avut ocazia sa ascult opiniile unor astfel de persoane zilele trecute, in sala de festivitati a liceului. Exceptand momentele in care m-am plictisit sau m-am amuzat, acei oameni m-au facut sa imi dau seama ca tratam cu superficialitate aceasta zi. Adica am ajuns sa sarbatorim Ziua Nationala a Statelor Unite sau a Frantei, uitand ca avem propria noastra zi. Vorbele lor m-au facut, macar pentru scurt timp, sa fiu mandra ca sunt romanca, in aceste vremuri in care patriotismul se mai intalneste doar in dictionare. Oare n-ar trebui ca macar azi sa ne aducem aminte ca suntem ROMANI si sa ne bucuram de ziua noastra, a romanilor?

Niciun comentariu:

 
footer