miercuri, mai 13, 2009

Viitorul CNMV-ului e roz in picatele

Astazi am fost prezent la intalnirea dintre candidatii CNMV pentru Parlamentul Elevilor din sectorul 2 si alegatori. Ma asteptam sa dau peste zeci de proiecte interesante care sa ma puna intr-o situatie destul de delicata cand vine momentul intrebarii “Eu cu cine votez?”. Probabil ca in final la asta voi ajunge, pentru ca nu sunt nici pe departe lamurit pe cine sa aleg, dar nu din cauze tocmai pozitive.

Asta pentru ca in primele 15 minute ale intalnirii m-am simtit ca la Intrunirea Arhitectilor din Bucuresti. Atatea pareri la felul cum ar trebui revaruit liceul, la cum e imposibil de facut lucrul asta pentru ca trebuie intarita fundatia (n-am prins unde e legatura) si alte pareri inutile referitoare la asta, demne de niste mesteri zidari, n-am auzit niciodata la un singur loc. A trebuit sa vina o domnisoara de la Guvernul Elevilor (asta cred ca e cealalta putere in stat:D ) sa le spuna candidatilor sa isi axeze programele pe altceva pentru ca reconsolidarea liceului nu tine in atributiile Parlamentului Elevilor. FAIL.

De la arhitectura s-a trecut subit la drepturile omului. Unul dintre candidati (nu spun cine ca sa nu se considere campanie) a venit cu ideea ca elevul sa nu mai fie raspunzator in fata cadrelor didactice / directorilor pentru ceea ce face in afara incintei liceului. Si de aici pana la “sa putem fuma in fata portii” nu a mai fost drum lung. 45 de minute s-a discutat despre cum elevul ar trebui sa poata sa fumeze linistit in afara curtii scolii, sa nu mai fie nevoit sa iasa din perimetrul liceului si fara sa se teama de profesori. De ce s-a pierdut atata timp cu o idee de maxim 5 minute, n-am inteles nici acum.

Ceea ce mi-a placut a fost faptul ca cei implicati in alegeri si-au dat seama ca nu pot salva lumea prin Parlamentul asta al elevilor si nu a fost cazul sa se discute despre ozn-uri. Una dintre ideile bune mi s-a parut aceea cu un “recensamant” al tuturor cluburilor de activitati extrascolare existente. Da, nene, poate asa aflu si eu ce naiba face Interact-ul (am impresia ca e un fel de MISA - toti stiu ca exista, nimeni nu ii vede).

O alta idee buna pe care am auzit-o a fost aceea cu creearea de piste de biciclete si accesul celor care merg pe asa ceva si pe role in parcuri. Pacat ca cineva a observat ca in sectorul doi (raza pe care Parlamentul Elevilor poate actiona) nu exista parcuri in care sa se restrictioneze asa ceva.

La organizare, nu prea exista bile albe. In primul si in primul rand, nu a existat limita de timp la discursuri, fiecare a vorbit cat a vrut. Asa s-a ajuns la situatia complet aiurea in care un candidat a vorbit 40 - 45 de minute iar altii doar doua, trei. O bila neagra vine de la faptul ca nu s-a alocat un timp de raspuns la sfarsitul discursului la intrebari pentru fiecare candidat. Am asistat la niste “certuri” intre candidati demne de Piata Obor din cauza asta. O observatie…doar unul dintre cei 10-15 candidati a avut o prezentare in PowerPoint. De obicei, chestiile de genul asta ajuta mai bine ca interlocutorul sa bage la cap ceea ce aude.

Da, a fost frumos la intalnire, nu stiu cat de util avand in vedere ca am mai multe intrebari decat aveam cand a inceput. Alegerile sunt vineri…

Niciun comentariu:

 
footer